AcoustiNorm, uw partner in ruimte akoestiek

Callcenters

Vraag het aan onze adviseurs

Ontvang persoonlijk advies
symbol

Goede akoestiek is een pré

Geluidsoverlast is een herkenbaar probleem in een callcenter. Iedereen is de gehele dag druk aan het bellen in al het enthousiasme voor hun werk gaan mensen ook steeds harder praten of even moeten overleggen met iemand die verderop zit. De buren gaan vervolgens weer harder praten doordat zij hun klanten steeds minder goed kunnen verstaan. Uiteindelijk leidt dit tot concentratieverlies, waardoor de kwaliteit van de gesprekken zal afnemen.

Het probleem bevindt zich in een te hoog geluidsniveau en omgevingsgeluid. Gezien het open karakter van een callcenter is dit nooit 100% te voorkomen. Echter is er vrijwel altijd ruimte voor verbetering wanneer u nog geen stappen heeft genomen om de ruimte akoestiek te verbeteren.

Het geluidsniveau

Een belangrijke stap die u kunt nemen is het laten plaatsen van akoestische plafondpanelen of een absorberend plafond. Als u het echt goed wilt doen laat u een systeemplafond plaatsen waarbij de grootte van het plenum (ruimte tussen oorspronkelijk plafond en plafond panelen) een doorslaggevende rol speelt. Hoe groter de ruimte is, hoe beter de panelen tot hun recht komen. Wij adviseren een plenum van minimaal 20CM.

Door deze oplossing zal het geluidsniveau dalen, doordat de nagalm vermindert en de akoestisch verbetert.

Omgevingsgeluid

Een callcenter is inherent aan omgevingsgeluid. Er zijn namelijk altijd bellende collega’s aanwezig. Hoe drukker de werkvloer, hoe sterker het omgevingsgeluid wordt. Dit resulteert in concentratieverlies en afleiding. Door scheidingswanden te plaatsen kunt u het geluid reduceren. Een scheidingswand absorbeert en blokkeert direct geluid waardoor deze niet meer in de grote, open ruimte terecht komt. De afmetingen zijn bepalend voor de effectiviteit. Hoe hoger en breder de scheidingswanden zijn, hoe beter de werking.

Combinatie van akoestische oplossingen

Alleen het plaatsen van een goed plafond of bureauschermen is niet voldoende. Alleen de combinatie zal leiden tot een goed resultaat.

Akoestische wandpanelen

Afhankelijk van de situatie kan het plaatsen van extra akoestische wandpanelen een belangrijke toevoeging zijn die een optimale werkplek realiseert. Akoestische wandpanelen staan bekend om hun diversiteit. Naast geluidsabsorptie kunnen deze panelen ook bijdragen aan de juiste uitstraling van uw werk-/ leefomgeving. Deze panelen zijn in diverse vormen en kleuren te verkrijgen. Daarnaast kunt u zelfs afbeeldingen laten afdrukken op deze panelen.

AcoustiNorm denkt en werkt niet vanuit producten maar vanuit de eisen die u aan de (werk)omgeving stelt. In o.a. het Bouwbesluit, Beleid Frisse Scholen, NOC-NSF, ARBO of ISO zijn de normen omschreven waaraan een ruimte dient te voldoen.

C

Cases

Onze cases

Wij hebben aan diverse, prachtige projecten door het hele land mogen werken. Van meting en advies tot productie en montage. Om u meer inzicht te geven in onze werkwijze, de producten en het resultaat wat wij leveren hebben wij een aantal cases voor u op een rijtje gezet.

Bekijk onze cases

Case WP Haton
Case Q-Music
A

AcoustiNorm

Van meting en advies tot productie en montage

Onze kracht is de combinatie van advies, rapporten en het kunnen leveren en plaatsen van de oplossing. Naast de diverse metingen is ook een QuickScan een goed middel om snel pijnpunten in het ontwerp boven water te halen en eventuele problemen op voorhand te voorkomen. U kunt ons bereiken op 088 – 88 33 321 of ga naar contact.

Ga naar contact

Waarom AcoustiNorm
Levering en montage

Greep uit onze klanten

Q-Music
Gemeente Veenendaal
Gemeente Zuidplas
Ruitech
WP Haton B.V.
Horizon Telecom
4Vision
Gemeente Rhenen
Perspectief
Sunshower
De Digitale B.V.
Numidia

Download ons Gratis E-book vandaag nog: De Ultieme Gids naar een Rustige Werkomgeving

E-book downloaden
© 2020 - Alle rechten voorbehouden - AcoustiNorm