In deze blog:
Geluidsisolatie horeca
Geluidsisolatie in de horeca is een hot topic. Iedereen is erop geënt om de maximaal haalbare beleving voor hun gasten neer te zetten. Geluid en geluidsoverlast spelen hier in een belangrijke en vaak onderschatte rol. Door de indeling van horecagelegenheden, zoals restaurants, cafés, kroegen en discotheken, bevinden veel gasten zich op een relatief klein oppervlakte. Gelukkig zijn hier akoestische oplossingen voor.
Het ontstaan van een slechte akoestiek in de horeca
Niet alleen de gasten, maar ook de bouw van het pand speelt een belangrijke rol bij het ontstaan van slechte akoestiek in de horeca. Gesprekken tussen gasten, de muziek die aanstaat, telefoons die afgaan en het getinkel van bestek. Dit zijn allemaal geluiden in de horeca. Door het gebruik van harde bouwmaterialen, zoals veel glasoppervlak, stucwerk en een minimalistisch interieur. Wordt de ruimteakoestiek hierdoor op een negatieve manier beïnvloed. Er is geen duidelijk oppervlak wat het geluid absorbeert. Dit zorgt voor een nagalm (echo van het geluid) en een slechte spraakverstaanbaarheid en spraak privacy voor de gasten.
Wat komt er kijken bij geluidsisolatie in de horeca
Allereerst komen we graag bij u langs om de situatie te beoordelen. In overleg met u kunnen we diverse korte en/of langdurige akoestische metingen uitvoeren. De bevindingen verwerken wij vervolgens in een akoestisch rapport mét advies. Daarnaast verdiepen wij ons in de geldende regels en regelgeving en richtlijnen rondom uw horecagelegenheid en verwerken deze in het advies. Op deze manier krijgt u een rapport met oplossing die naadloos aansluit op uw probleem. In het adviesrapport staat ook een uitleg van de eventuele oplossing die wij kunnen leveren en plaatsen.
Voordelen goede akoestiek
Geluidabsorptie in de horeca zorgt ervoor dat klanten zich beter kunnen verstaan. Niet alleen de klanten, maar ook de collega’s onderling. De gasten ervaren een lager geluidsniveau waardoor ze minder vermoeid raken. Dit zorgt er dus voor dat ze langer in uw horecagelegenheid blijven zitten en wellicht meer consumeren. Tot slot ervaren ze minder nagalm en de algehele betere ervaring kan leiden tot betere recensies. Al met al, tal aan voordelen om de akoestiek in de horeca te verbeteren. Niet weten waar u moet beginnen? AcoustiNorm helpt u graag. Vraag een passend advies aan.
Akoestische oplossingen geluidsisolatie in de horeca
De snelste en meest effectieve manier om geluid in een horecagelegenheid terug te dringen is het plaatsen van akoestische plafondpanelen. Als aanvulling op plafondpanelen is het aanschaffen van akoestische wandpanelen ideaal. Deze panelen absorberen geluid door de opbouw van het materiaal. De plaatsing van deze panelen is daarin wel bepalend. U kunt dus niet zomaar zelf aan de slag. Dan is er een grote kans aanwezig dat u de materialen verkeerd monteert waardoor uw investering geen tot minimaal effect heeft. Laat het monteren van uw panelen daarom over aan een professional. Onze panelen zijn er in allerlei vormen, kleuren en maten te leveren. Voor elke wens en uitstraling hebben wij een oplossing.
Geluidsisolatie horeca nodig? AcoustiNorm helpt u graag!
Heeft u ook geluidsoverlast in de horeca? Wij adviseren u graag. Of u nu een akoestische meting nodig heeft, akoestisch rapport wilt laten maken of een gratis adviesgesprek wenst. Wij van AcoustiNorm staan voor u klaar. Vraag vrijblijvend een offerte aan of neem contact met ons op. Waar kunnen wij u in de horeca bij helpen?
Ga terug naar het overzicht