Akoestiek in uw restaurant
Akoestiek speelt in de horeca een erg belangrijke rol. Het bepaald vaak het herhalingsbezoek van klanten of, indien de akoestiek niet in orde is, de negatieve mond tot mondreclame. We horen nog te vaak”het is een leuke zaak maar je kunt er niet gezellig met elkaar praten of naar iemand luisteren”. De reden? De ruimte akoestiek is niet in orde. iets waar de klant wel erg op let en ervaart maar nog te vaak wordt onderschat. Slechte akoestiek beïnvloed dus direct de omzet, het herhalingsbezoek en veroorzaakt negatieve mond tot mond reclame.
Akoestiek beïnvloed uw gasten
Het uitgangspunt in de horeca is het optimaliseren van de spraakverstaanbaarheid. Nagalm is wel een belangrijk punt maar voor het comfort van de klant is spraakverstaanbaarheid een eerste vereiste om op te lossen. Dit wordt voornamelijk bepaald door de totale hoeveelheid absorberend materiaal in m2 per gast. Hoe hoger deze coëfficiënt ligt des te beter de spraakverstaanbaarheid en het comfort voor de gasten.
Het voorkomt dus een kakofonie van geluid. Mensen willen elkaar steeds weer overstemmen, omdat men over het geluid van de buren/omgeving heen wil komen. Dit veroorzaakt dus het rumoer en de storende omgevingsgeluiden.
AcoustiNorm levert voor de horeca geluidsabsorberende plafonds, plafondpanelen en wandpanelen. Aangepast aan het interieur van de zaak. Voorzien van mooie full colour prints, designs of unistoffen. Gemakkelijk uitwisselbaar zodat in een handomdraai de sfeer aangepast kan worden. Van zomer naar kerstsfeer of van thematische prints tot vele uniekleuren.