Frequentie wordt gebruikt als uitdrukking van hoe vaak iets voorkomt of gebeurt binnen een zekere ruimte of bepaalde tijd. In dit geval gaan we kijken naar de betekenis van frequentie in geluid. Daar betekent frequentie het aantal trillingen per seconde bij een geluid. Als je gaat kijken naar een luidspreker, wordt het geluid naar buiten gebracht en weer terug ontvangen. Deze bewegingen worden één trilling genoemd. Wanneer het één seconde duurt voordat de trilling voorbij is krijgt de toon een frequentie van 1 Hertz.
In de wereld van akoestiek zijn de frequenties tussen 125 Hz en 4000Hz het belangrijkste. In elke ISO geluidsmeting worden alle frequenties hiertussen in beeld gebracht om een goed gemiddeld beeld van het geluidsprobleem te krijgen. Daarbij om te vinden welke frequentiegebieden zich de grootste problemen voordoen. Tenslotte vraagt het oplossen van een laagfrequent probleem om een andere oplossing dan een hoogfrequent probleem.
AcoustiNorm denkt en werkt niet vanuit producten maar vanuit de eisen die u aan de (werk)omgeving stelt. In o.a. het Bouwbesluit, Beleid Frisse Scholen, NOC-NSF, Arbo of ISO zijn de normen omschreven waaraan een ruimte dient te voldoen.
C
Cases
Onze cases
Wij hebben aan diverse, prachtige projecten door het hele land mogen werken. Van meting en advies tot aan productie en montage. Om u meer inzicht te geven in onze werkwijze, de producten en het resultaat dat wij leveren, hebben wij een aantal cases voor u op een rijtje gezet. Bekijk onze cases
A
AcoustiNorm
Van meting en advies tot productie en montage
Onze kracht is de combinatie van advies, rapporten en het kunnen leveren en plaatsen van de oplossing. Naast de diverse metingen is ook een QuickScan een goed middel om snel pijnpunten in het ontwerp boven water te halen en eventuele problemen op voorhand te voorkomen. U kunt ons bereiken op 088 – 88 33 321 of via de contactpagina.